Annons:
Etikettakvarell-allmänt
Läst 595 ggr
Sabinan
2016-04-04 00:02

Hur länge har du målat?

Hur länge har du målat med akvarell?

Målar du även med andra tekniker och färgmedier som olja eller akryl?

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

Annons:
Choklad
2016-04-07 10:13
#1

Jag har målat akvarell sedan  ca 10 år tillbaka, men har gjort långa uppehåll. Som nu t ex, är det evigheter sedan jag höll i en pensel, längtar efter att börja  igen. Jag har en del tavlor som behöver redigeras och göras färdiga.

Ritat har jag alltid gjort.

Jag målar även i olja och akryl, prövar gärna med andra medier som t ex pastell, vill lära mig att göra egen färg. T ex med tempera, har bara testat det litegrann.

U R us

Sabinan
2016-04-08 00:04
#2

Jag började måla med akvarell för ca 20 år sedan, det passade mig bra då jag pluggade och behövde en paus från detta om kvällarna.
Sen blev det ett långt uppehåll på nästan 10 år, då både barn, hushåll och universitetsstudier tog all min tid.

Nu har jag unnat mig att börja måla i akvarell igen. Tar mig den tiden helt enkelt 🙂 

Jag är en glad amatör och kunde inte så mycket om tekniker eller så men denna vår har jag unnat mig en akvarellkurs. Väldigt lärorikt och trevligt att träffa andra personer med samma hobby.
Jag ska försöka ta mig råd att gå en fortsättningskurs senare  🌺

Jag har även målat med olja, och tyckt om det men på något sätt är det ändå akvarellen jag faller tillbaka på.

Akryl har jag dock ännu inte provat men jag har köpt akrylfärger, om andan skulle falla på 😊

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

Sabinan
2016-04-08 00:05
#3

#1 Vad intressant det låter med att göra egen färg.🙂

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

Choklad
2016-04-08 10:33
#4

Jag är också en glad amatör, men självlärd, har inte gått några kurser, bara läst böcker och sedan experimenterat mig fram.

U R us

Upp till toppen
Annons: