Annons:
Etikettteknik-material
Läst 916 ggr
Tarotstollan
2017-07-22 03:37

Förvaring av penslar.

Hur förvarar ni era penslar när ni inte använder dem? Om ni tar med dem ut, hur gör ni då?

Jag funderar på att köpa en s.k. penselmatta och förvara mina penslar i när jag skall transportera dem men det verkar inte finnas så många att välja på, dessutom verkar de bara finnas att köpa i konstnärsaffärer.
Har ni några tips på var man kan hitta några och om det finns flera modeller att välja på?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Odd
2017-08-28 21:28
#1

Hade ingen aning om att de hette det, men jag använder en typ av penselmatta, du kan enkelt göra en själv! Allt du behöver är två tygbitar, en som är lite högre än dina penslar, och nål och tråd. Dela den ena tygbiten så att den är ca hälften så hög som den större, lägg den ovanpå och sy runt kanten så att det blir en ficka, sen syr du vertikalt med några cm mellanrum för att få individuella fickor till penslarna =) Bara att rulla ihop och ta med sig! Hemma förvarar jag dem även ståendes i glasburkar (stråna upp)

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Tarotstollan
2017-08-28 23:16
#2

Jag var iväg och köpte en billig matta i förra veckan. Hemma har jag dem stående i en burk. Funderar på att kolla på Myrorna om de har några snyggare burkar att ha dem i, skall gå och kolla senare.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Choklad
2017-11-02 11:05
#3

Jag skulle just beskriva ungefär samma sak som # 1 

Jag har också gjort en pensel/penn förvaring på ungefär samma sätt.  Och hemma har jag dem i en burk jag också, de flesta har jag i en fyrkantig korg med fyra olika fack så jag kan ha lite olika verktyg i den. 

Man kan ju ha penslarna i lite vad som helst. snygga vaser, vanliga syltburkar, små spannar, krukor, mm mm

U R us

Upp till toppen
Annons: